Banii aduc fericirea?

Oare banii chiar ne aduc fericirea? Unii ar zice ca da, eu zic tot da :)) Intr-o oarecare masura aduc fericirea, pentru ca daca nu iti poti plati intretinerea sau anumite facturi, deja apare stresul ala, framantarea si nu te mai poti gandi la altceva decat la grija zilei de maine.
E bine sa ai bani, dar e bine sa stii sa ii cheltui, sa nu te avanti la cheltuieli inutile, absurde, doar de dragul de a cheltui. Pentru ca deja apoi n o sa mai poti aprecia banul la adevarata lui valoare. O sa vrei mai mult, tot mai mult si pana la urma chiar daca ai un salariu f bun si ala se va termina pana la urma. Vei intra intr-un cerc vicios din care cu greu mai iesi,

Sa zicem ca eu am trecut prin ambele experiente, oarecum. In sensul ca niciodata n am avut bani incat sa nu stiu ce sa mai fac cu ei, dar totusi cat sa nu duc grija intretinerii. Inainte in perioada liceului locuiam impreuna cu fratele meu. Traiam din 8 milioane pe luna, salariul tatei. Rontaiam cate un cub de ciocolata menaj, si eram atat de fericiti. Mergeam pe jos in loc sa luam traseul, iar de banii aia ne luam cola sau ceva bun de mancare. Intr-o luna imi cumparam eu haine, in cealalta luna plateam facturile iar in alta luna isi cumpara el haine 🙂 Erau perioade grele, acum realizez, dar atunci, in momentele alea nu am simtit niciodata ca nu am indeajuns. Din contra, eram FERICITA. Chiar eram, pentru ca ne bucuram la orice chestie! Apreciam banul mai mult. Dupa ce fratele meu s a mutat in alt oras, eu ramas singura, impreuna cu ciobanescul meu german. Tot asa, eram la facultate iar singurul meu venit era cel de la parinti. Nu stiam deloc sa ma gestionez iar atunci cand ramaneam fara bani cautam fiecare carte la rand ( obisnuiam sa ascund bani in carti ) sa vad daca gasesc vreun leu, de o paine, si sa imi prajesc niste cartofi :)) Dar, repet, eram FERICITA! Unele zile nu mancam eu ca sa ii cumpar catelului meu de mancare, iar ca sa pierd vremea stateam ore in sir in parc cu el si ne jucam. Eram fericita 🙂 Intre timp m am maritat si eu, si sotul si eu avem salarii bune. Dar degeaba, acum nu mai sunt deloc fericita. Nu mai apreciez banul asa ca inainte, cumpar aiurea toate prostiile. Si chiar daca acum suma pe care o cheltui azi fata de atunci e cu muuult mai mare, la sfarsitul lunii tot raman pe zero uneori. De ce? Pentru ca cu cat ai mai mult, cu atat de avanti la mai multe chestii, si tot nu iti ajung banii. Cum ziceam mai sus.

Realizez ca, lucrurile nesemnificative, o plimbare prin parc cu catelul, pizza cu parizer pe care il facea fratele meu la sfarsit de saptamana si filmele nesfarsite la pc-ul ala butucanos erau momentele de aur. Inca le caut….

p.s. nu spun ca vreau sa ma intorc la venitul de atunci, spun doar ca trebuie sa apreciem unele lucruri marunte.

mr-money-18976988

Lasă un răspuns

