Kisir, salata de bulgur

944923_10153528584932333_4378391810316648708_n

Cum de ceva vreme am inceput sa mananc sanatos, mereu sunt in cautare de retete cat mai light si fara grasimi. Asa am dat peste salata asta, kisir, o reteta turceasca foarte renumita si gustoasa 😀 ceva in genul salatei tabouleh.

Ingredientele sunt oarecum putine si ieftine:

  • 2 cani de bulgur fin (eu am gasit un bulgur bio la carrefour, din pacate n am avut rabdare sa caut bulgur fin de la magazinele turcesti)
  • 1 legatura de patrunjel
  • 4 rosii
  • 2 linguri mari de pasta de tomata
  • o lingura de pasta de ardei (optional)
  • o ceapa rosie
  • 2-3 fire de ceapa verde
  • lamaie
  • menta
  • 2 cani jumate de apa calda

Tocam marunt ceapa rosie si o calim in foarte putin ulei de masline, pana devine translucida, apoi adaugam pasta de tomate, pasta de ardei si 2 rosii tocate marunt ( fara partea zemoasa) apoi cele 2 cani jumate de apa calda si lasam sa fiarba aproximativ 5 min.

In timpul acesta, intr-o oala sau bol mai mare, adaugam cele 2 cani de bulgur fin, iar peste adaugam sosul facut mai devreme. Amestecam totul foarte bine pana se imbina sosul cu bulgurul. Acoperim bolul foarte bine cu folie de aluminiu si capac, si lasam asa aproximativ 20-25 de minute, timp in care bulgurul se va umfla frumos 😀

ooookkk, acum ca au trecut cele 20 de min, verificam daca bulgurul a crescut bine, dupa care, tocam marunt legatura de patrunjel, ceapa verde si celelalte 2 rosii ramase (tot fara zeama) si adaugam peste bulgur. Stoarcem bine o lamaie sau mai putin, dupa gust, sare, piper, menta, chimion …ce va doreste pofta 😀 si amestecati, iar apoi devorati fara nici o vina! 😀

Este foarte satios, eu l am mancat la micul dejun :)) ( il preparasem de aseara, iar dimineata doar am adaugat patrunjelul, ceapa etc)

Bon apetite!

P.S. daca vreti sa mancati ca la mama lui acasa, peste turnati sos de rodii 😀

P.S.2. In bolul cu bulgur din poza, nu am adaugat ceapa verde,rosiile etc, de asta pare asa sec.

2 gânduri despre „Kisir, salata de bulgur

Lasă un răspuns

