SuperFood 1

Superalimente pe care le am descoperit in drumul meu spre o alimentatie si viata sanatoasa. Cam astea le mananc de 1 an incoace si sincer ma simt din ce in ce mai bine, sa nu mai zic ca am reusit sa si slabesc 🙂

Azi am sa mentionez doar 4 dintre ele, ce mi-a venit acum in minte 😀

Semintele de chia – desi le-am descoperit de cativa ani deja, merita mentionate. Le folosesc des, in special la micul dejun cand imi prepar un terci de ovaz. Nu au nici un gust, iar combinate cu alte alimente se umfla si ofera o consisenta cremoasa, gelatinoasa. Foarte interesant, imi place la nebunie. Sa nu mai zic, ca sunt pline de beneficii:

  • De 5 ori mai mult calciu decât laptele
  • De 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele
  • De 3 ori mai mult fier decât spanacul
  • De 2 ori mai multe proteine decât orice alte boabe, seminţe sau nu
  • De 2 ori mai mult potasiu decât o banană

Konjac – konjacul asta este o minune pentru curele de slabire. Este un aliment fara gluten, 100% natural si nu provoaca alergii. Are fooooarte putine calorii si absoarbe pana la 100 de ori greutatea sa in apa. Se gaseste sub diferite forme, taietei, faina, paste, orez ….

Cand deschizi pachetul, simti un miros ciudat …dar dupa cateva clatiri acesta dispare rapid. Se fierb extrem de repede, maxim 5 minute iar gustul …aproape fara gust, nu stiu sa explic, sunt usor cauciucate dar interesante. Eu mi-am facut niste paste konjac iar peste am adaugat un sos ….si am mancat fara nici un regret!!! Sa fim seriosi …doar 9 calorii la suta de grame.

13151724_10153669949617333_7288187589453389552_n

GreenSugar – indulcitorul acesta il tot vedeam pe toate blogurile si pozele de pe instagram si am zis ca este timpul sa il incerc si eu. Nu regret nici o clipa, are consistenta zaharului, gustul la fel …doar ca nu are calorii si indice glicemic, ceea ce este grozav. Nu se schimba gustul la temperaturi inalte … si ce sa mai zic, imi place la nebunie, doar pretul nu imi place :))

Ovazul – ok, ovazul deja este foarte popular dar trebuia sa il mentionez si pe el. Imi insenineaza unele dimineti cu gustul lui minunat. Il combin in diferite combinatii de oatmeal si ma tine satula multe ore. Cel mai important pentru mine, ma ajuta la digestie.

Boabele de ovăz conţin  vitaminele B2, B5 şi E, mineralele calciu, fier, mangan şi zinc, un ulei calmant şi o cantitate mică de alcaloizi. Tulpinile conţin şi flavonoide. Planta are efect mineralizant, tonic, antidepresiv, stimulează activitatea glandei tiroide, emolient, sedativ, nervin, laxativ şi depurativ.

2 gânduri despre „SuperFood 1

Lasă un răspuns

